Αξιολόγηση Ομάδας Σχολών Γονέων 2016-2017

Σε ερωτήσεις που αφορούν στην επιστημονική κατάρτιση της συντονίστριας Άννας Σολωμού, τον σεβασμό, την ενθάρρυνση, την οριοθέτηση, την διαθεσιμότητας και της συνέπειας της, οι γονείς απάντησαν: Μ.Ο Απόλυτα ικανοποιημένοι

Σε ερωτήσεις που αφορούν στην συνολική εμπειρία συμμετοχής τους σε ομάδα γονέων, την ικανοποίηση των προσδοκιών τους και την αλλαγή που βιώνουν σε σχέση με το παιδί/ παιδιά τους, οι γονείς απάντησαν: Μ.Ο Πάρα πολύ ικανοποιημένοι

Θα προτείνατε σε άλλους γονείς να συμμετάσχουν  σε μια Σχολή γονέων? 

  • Βέβαια, είναι σαν να ξεκινάς ένα σχολείο όπου πρώτα γνωρίζεις τον εαυτό σου, κάνεις τα πρώτα βήματα, και επαναπροσδιορίζεις.
  • Οπωσδήποτε, έχω κερδίσει πολλά! Είμαι σίγουρη πως θα έπρεπε να επιδοτείται και να "επιβάλλεται" :)
  • Ναι, θα τους βοηθούσε πολύ στην σχέση τους με τα παιδιά τους (...)

 

Νέα τμήματα Σχολών Γονέων ξεκινούν τον Φεβρουάριο 2019

Οι συναντήσεις των ομάδων είναι δεκαπενθήμερες, σε πρωινά ή απογευματινά τμήματα, και σταθερές μέρες/ ώρες.

Υπεύθυνη του προγράμματος για την Σχολή Αυτογνωσίας (και ορισμένα δημόσια σχολεία) είναι η Άννα Σολωμού  Υπνοθεραπεύτρια- Εκπαιδευόμενη Ψυχοθεραπεύτρια

Εκπαιδευμένη Συντονίστρια Σχολών Γονέων

Πανελλήνιος Σύλλογος Σχολών Γονέων & μέλος της F.I.E.P(Διεθνής Ομοσπονδίας Εκπαίδευση Γονέων)

 

Τι είναι οι Σχολές Γονέων

Μέσα στην πολυσύνθετη πραγματικότητα του σύγχρονου κόσμου, οι γονείς χρειάζονται βοήθεια και στήριξη περισσότερο από ποτέ. Οι Σχολές γονέων αποτελούν θεσμό ενημέρωσης, πρόληψης και στήριξης των γονιών από το 1960 όταν η Μαρία Χουρδάκη δημιούργησε την 1η Σχολή Γονέων, στην Αθήνα.  Βασικοί στόχοι των ομάδων είναι η επιστημονικά τεκμηριωμένη ενημέρωση, η πρόληψη και, η θετική & δημιουργική αλληλεπίδραση των γονέων.

Μερικά από τα οφέλη της συμμετοχής σε ομάδες είναι:

  • η ενίσχυση  της εμπιστοσύνης που νιώθει ο γονέας για τον ρόλο του και την διαίσθηση του,
  • η αποτελεσματικότερη προετοιμασία- πρόληψη και διαχείριση  θεμάτων που αφορούν την ανάπτυξη των παιδιών,
  • η ομαλή λειτουργία της οικογένειας ως σύνολο και πολλά ακόμη ανάλογα την διάρκεια και την σύσταση της ομάδας.

Η θεματολογία προσαρμόζεται και επιλέγεται σύμφωνα με τις ανάγκες τις ομάδας. Τα παρακάτω συνήθως καλύπτονται:

  • Οργάνωση χρόνου & προτεινόμενες δραστηριότητες ανά ηλικία
  • Αναπτυξιακά χαρακτηριστικά κάθε ηλικίας
  • Διατροφή & Ύπνος
  • Θέματα αποχωρισμού, προσκόλλησης, αυτονόμηση
  • Απώλεια, διαζύγιο
  • Επικοινωνία
  • Όρια
  • Επίλυση συγκρούσεων
  • Διαδίκτυο, ηλεκτρονικό παιχνίδι κτλ
  • Σχολική φοβία
  • Μελέτη, σχολική επίδοση, ρόλος εκπαιδευτικού
  • Χαρτζιλίκι, δώρο
  • Σεξουαλική αγωγή

 

Δημοσιεύσεις για οικογενειακή ζωή & ανάπτυξη ...περισσότερα

  Τι ακριβώς σημαίνει μεγαλώνω παιδιά με αυτοπεποίθηση (Μέρος I) Άννα Σολωμού

 

 Τι ακριβώς σημαίνει μεγαλώνω παιδιά με αυτοπεποίθηση (Μέρος II), Άννα Σολωμού

 

 Η Προετοιμασία των παιδιών για την άφιξη νέου μέλους στην οικογένεια, Άννα Σολωμού

 

Δεν υπάρχουν συνταγές ή πρότυπα καλής γονικότητας πόσο μάλλον τέλειες οικογένειες.

Υπάρχει μόνο ο στόχος για  μια λειτουργική και χαρούμενη οικογένεια. Κάθε παιδί, κάθε γονιός και οικογένεια είναι μοναδική τόσο στις ανάγκες τους όσο και στην σύνθεση, την ιδιοσυγκρασία ακόμη και τις αξίες. Και αυτή η μοναδικότητα πρέπει να διαφυλάσσεται, να υποστηρίζεται και να προωθείται. Ένας από τους βασικούς στόχους αυτής της ομάδας θα πρέπει να είναι η ενίσχυση της εμπιστοσύνης που νιώθετε στον ρόλο σας και την διαίσθηση σας.

Σήμερα οι γονείς χρειάζονται βοήθεια και στήριξη περισσότερο από ποτέ.

Διότι, γονιός δεν γεννιέσαι αλλά γίνεσαι.  Η αντίληψη που επικρατούσε παλαιότερα, πως το παιδί είναι ένας άγραφος- λευκός πίνακας (tabula rasa) και πως αποκλειστικά η οικογένεια ευθύνεται για την συμπεριφορά του, σήμερα έχει αποδειχτεί πως δεν ισχύει.  Οι συνομήλικοι, οι άλλοι ενήλικοι, οι κληρονομικές καταβολές και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης είναι καθοριστικοί παράγοντες στην διαμόρφωση τους.

Για να επιτευχθεί λοιπόν, η αρμονία και η λειτουργικότητα στην οικογένεια οι γονείς χρειάζεται να μετατοπιστούν από το πλαίσιο υψηλών απαιτήσεων/ ενοχών στο οποίο συχνά κινούνται και να δημιουργήσουν ένα νέο πλαίσιο που βασίζεται στην κατανόηση του ρόλου τους, στην τεκμηριωμένη πληροφόρηση τους για τα σημαντικά θέματα της παιδικής ηλικίας και εφηβείας, στην αναγνώριση των σύγχρονων παραγόντων που ασκούν επιρροή στην οικογένεια, στην πρόληψη πιθανών προβλημάτων και φυσικά στην αγάπη!

Οι Σχολές γονέων αποτελούν θεσμό ενημέρωσης, πρόληψης και στήριξης των γονιών από το 1960.

Η Μαρία Χουρδάκη  δημιούργησε την 1η Σχολή Γονέων στην Αθήνα με συμμετοχή περί τους 350 γονείς! Η Ελλάδα το 1962 υπήρξε ιδρυτικό μέλος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας για την Εκπαίδευση Γονέων.