Αξιολόγηση Ομάδας Σχολών Γονέων 2016-2017

Σε ερωτήσεις που αφορούν στην επιστημονική κατάρτιση της συντονίστριας Άννας Σολωμού, τον σεβασμό, την ενθάρρυνση, την οριοθέτηση, την διαθεσιμότητας και της συνέπειας της, οι γονείς απάντησαν: Μ.Ο Απόλυτα ικανοποιημένοι

Σε ερωτήσεις που αφορούν στην συνολική εμπειρία συμμετοχής τους σε ομάδα γονέων, την ικανοποίηση των προσδοκιών τους και την αλλαγή που βιώνουν σε σχέση με το παιδί/ παιδιά τους, οι γονείς απάντησαν: Μ.Ο Πάρα πολύ ικανοποιημένοι

Θα προτείνατε σε άλλους γονείς να συμμετάσχουν  σε μια Σχολή γονέων? 

  • Βέβαια, είναι σαν να ξεκινάς ένα σχολείο όπου πρώτα γνωρίζεις τον εαυτό σου, κάνεις τα πρώτα βήματα, και επαναπροσδιορίζεις.
  • Οπωσδήποτε, έχω κερδίσει πολλά! Είμαι σίγουρη πως θα έπρεπε να επιδοτείται και να "επιβάλλεται" :)
  • Ναι, θα τους βοηθούσε πολύ στην σχέση τους με τα παιδιά τους (...)

 

Νέα ομάδα Σχολών Γονέων στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Αλίμου

Έναρξη Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2019, 9:30πμ-11πμ

Οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται να επικοινωνήσουν με την υπεύθυνη του προγράμματος κα. Άννα Σολωμού στο 2114094463, 6934606545 

 Τις τελευταίες δεκαετίες παρατηρούμε μια έντονη πίεση ακόμη και αμφισβήτηση προς τον παραδοσιακό θεσμό της οικογένειας. Οι γονείς - βασικοί συντελεστές δόμησης της προσωπικότητας του αναπτυσσόμενου ατόμου- βρέθηκαν αντιμέτωποι με πολλαπλά προβλήματα, απαιτήσεις, "πληροφορίες"  & ακόμη πιο σύνθετους προβληματισμούς.

Η μητέρα, ο πατέρας αλλά και σε πολλές περιπτώσεις οι γιαγιάδες & παππούδες παρακολουθούν σαστισμένοι τις αλλαγές τόσο των παιδιών, των εφήβων, του ρόλου τους όσο και ολόκληρης της κοινωνίας και της οικονομίας. Οι εν λόγω παράγοντες δημιουργίας του στρες στην οικογένεια μπορούν να μετατραπούν σε:

  • θετικό κίνητρο για διαφοροποίηση,
  • σωστή προετοιμασία όλης της οικογένειας για τις επικείμενες αλλαγές,
  • σε αλληλεγγύη και μεγαλύτερο δέσιμο μεταξύ των μελών της οικογένειας,
  • και εν τέλει, σε ξεκάθαρα και δυνατά γονεϊκά πρότυπα.

Βασικοί στόχοι της ομάδας είναι:

  • η επιστημονικά τεκμηριωμένη ενημέρωση,
  • η πρόληψη και,
  • η θετική & δημιουργική αλληλεπίδραση των γονέων.

Ενδεικτική θεματολογία:

  • Αναπτυξιακά χαρακτηριστικά κάθε ηλικίας
  • Οργάνωση χρόνου και μελέτης
  • Ύπνος & διατροφή
  • Επικοινωνία & ενσυναίσθηση
  • Όρια
  • Επίλυση συγκρούσεων
  • Διαδίκτυο
  • Σεξουαλική αγωγή
  • Απώλεια, διαζύγιο κ.α

 Οι Σχολές Γονέων οι οποίες λειτουργούν στην Σχολή Αυτογνωσίας αλλά και σε σχολεία, σε συνεργασία με δήμους & κοινότητες, βασίζονται στο εξελικτικό σύστημα της Μαρίας Χουρδάκη (από το 1962).

Συμμετέχοντες Σχολών Γονέων γράφουν

 

Συντονισμός: Άννα Σολωμού

Εκπαιδευμένη Συντονίστρια Σχολών Γονέων

Πανελλήνιος Σύνδεσμος Σχολών Γονέων -Παράρτημα της διεθνούς ομοσπονδίας για την εκπαίδευση γονέων (FIEP)

Υπνοθεραπεύτρια

Ειδ/μενη Συστημική Οικογενειακή Θεραπεύτρια

 

Δημοσιεύσεις για οικογενειακή ζωή & ανάπτυξη ...περισσότερα

  Τι ακριβώς σημαίνει μεγαλώνω παιδιά με αυτοπεποίθηση (Μέρος I) Άννα Σολωμού

 

 Τι ακριβώς σημαίνει μεγαλώνω παιδιά με αυτοπεποίθηση (Μέρος II), Άννα Σολωμού

 

 Η Προετοιμασία των παιδιών για την άφιξη νέου μέλους στην οικογένεια, Άννα Σολωμού

 

Δεν υπάρχουν συνταγές ή πρότυπα καλής γονικότητας πόσο μάλλον τέλειες οικογένειες.

Υπάρχει μόνο ο στόχος για  μια λειτουργική και χαρούμενη οικογένεια. Κάθε παιδί, κάθε γονιός και οικογένεια είναι μοναδική τόσο στις ανάγκες τους όσο και στην σύνθεση, την ιδιοσυγκρασία ακόμη και τις αξίες. Και αυτή η μοναδικότητα πρέπει να διαφυλάσσεται, να υποστηρίζεται και να προωθείται. Ένας από τους βασικούς στόχους αυτής της ομάδας θα πρέπει να είναι η ενίσχυση της εμπιστοσύνης που νιώθετε στον ρόλο σας και την διαίσθηση σας.

Σήμερα οι γονείς χρειάζονται βοήθεια και στήριξη περισσότερο από ποτέ.

Διότι, γονιός δεν γεννιέσαι αλλά γίνεσαι.  Η αντίληψη που επικρατούσε παλαιότερα, πως το παιδί είναι ένας άγραφος- λευκός πίνακας (tabula rasa) και πως αποκλειστικά η οικογένεια ευθύνεται για την συμπεριφορά του, σήμερα έχει αποδειχτεί πως δεν ισχύει.  Οι συνομήλικοι, οι άλλοι ενήλικοι, οι κληρονομικές καταβολές και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης είναι καθοριστικοί παράγοντες στην διαμόρφωση τους.

Για να επιτευχθεί λοιπόν, η αρμονία και η λειτουργικότητα στην οικογένεια οι γονείς χρειάζεται να μετατοπιστούν από το πλαίσιο υψηλών απαιτήσεων/ ενοχών στο οποίο συχνά κινούνται και να δημιουργήσουν ένα νέο πλαίσιο που βασίζεται στην κατανόηση του ρόλου τους, στην τεκμηριωμένη πληροφόρηση τους για τα σημαντικά θέματα της παιδικής ηλικίας και εφηβείας, στην αναγνώριση των σύγχρονων παραγόντων που ασκούν επιρροή στην οικογένεια, στην πρόληψη πιθανών προβλημάτων και φυσικά στην αγάπη!

Οι Σχολές γονέων αποτελούν θεσμό ενημέρωσης, πρόληψης και στήριξης των γονιών από το 1960.

Η Μαρία Χουρδάκη  δημιούργησε την 1η Σχολή Γονέων στην Αθήνα με συμμετοχή περί τους 350 γονείς! Η Ελλάδα το 1962 υπήρξε ιδρυτικό μέλος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας για την Εκπαίδευση Γονέων.